Orpesa: Èxit en la XII Cursa de la Dona a Orpesa del Mar


 

Galeria fotogràfica

Fotografia /Galeria/2025/3/241282_154511/1_M1.jpg
Fotografia /Galeria/2025/3/241282_154511/2_M1.jpg
La Plana al Dia | Orpesa | General | 10-03-2025
Èxit en la XII Cursa de la Dona a Orpesa del Mar

Orpesa del Mar ha celebrat aquest diumenge 9 de març la XII Cursa de la Dona d'Orpesa, un esdeveniment esportiu que ha reunit a més de dos-cents participants en una jornada d'activitat física, solidaritat i reivindicació. La sortida i meta han estat marcades per un ambient lúdic i festiu a la Plaça Major de la localitat, on els assistents podien dipositar les seues donacions en les húcias solidàries de les associacions locals de Càncer i Alzhéimer.

La prova ha comptat amb dues modalitats: la prova absoluta de 5K i una marxa de 3,5K en la qual han participat nombroses famílies oropesines. La sortida ha tingut lloc a les 10:00 hores i en menys de vint minuts el primer corredor ha aconseguit arribar a la meta. Després de l'entrega de premis, veïns i visitants han gaudit d'una masterclass de fitness latino a càrrec de Jéssica Borrego.

En la categoria femenina, la guanyadora de la prova va ser Sandra Lafuente Sanz, del Club DL Mun Lana, qui va completar els 5 quilòmetres en un temps de 19 minuts i 39 segons, amb un ritme mitjà de 3 minuts i 55 segons per quilòmetre. En segon lloc, va arribar Mónica Alexandra Pilco Inga, representant independent, amb un temps de 21 minuts i 4 segons i un ritme de 4 minuts i 14 segons per quilòmetre. La tercera posició va ser per a Martina Vivo Fabra, del club Triatló Castelló, amb un registre de 21 minuts i 14 segons i un ritme de 4 minuts i 15 segons per quilòmetre.

En la categoria masculina, Felipe Beltrán Merino, del Club Esportiu Vinaròs, es va alçar amb la victòria en creuar la meta en 17 minuts exactes, amb un ritme de 3 minuts i 24 segons per quilòmetre. Juan Bautista Sánchez Martorell, del club C.A The Kenyan Urban Way, va ocupar la segona posició amb un temps de 17 minuts i 32 segons i un ritme mitjà de 3 minuts i 31 segons per quilòmetre. La tercera plaça va ser per a Francisco Javier García Navarro, del club Orpesacorre, qui va finalitzar la prova en 17 minuts i 52 segons, amb un ritme de 3 minuts i 34 segons per quilòmetre.

A més, tots els inscrits han rebut juntament amb el seu dorsal una bossa de tela i una samarreta commemorativa, dissenyada en exclusiva per l'artista local Clara Humanes.

L'alcaldessa del municipi, Araceli De Moya, ha destacat la importància d'aquest esdeveniment tant per fomentar l'esport com per promoure la solidaritat a la localitat. 'Aquest esdeveniment reuneix dos aspectes claus per al municipi: la igualtat i l'esport'. I ha afegit: 'La Cursa de la Dona s'ha convertit en una cita ineludible que cada any congrega a centenars de persones. Enguany hem superat totes les expectatives amb més de dos-cents inscrits, a més en un entorn meravellós, un dia assolellat esplèndid, en el qual hem pogut gaudir de l'esport i també de la solidaritat de la mà de dues associacions del municipi, dedicades a dues malalties com són l'Alzhéimer i el Càncer'.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana