Castelló: L'UJI desenvoluparà 27 projectes finançats pel Pla Estatal de Recerca 2023


 

Galeria fotogràfica

Fotografia /Galeria/2024/9/233421_148509/1_M1.jpg
Fotografia /Galeria/2024/9/233421_148509/2_M1.jpg
La Plana al Dia | Castelló | General | 24-09-2024
L'UJI desenvoluparà 27 projectes finançats pel Pla Estatal de Recerca 2023

El personal investigador de la Universitat Jaume I de Castelló ha obtingut 3,64 milions d'euros de l'Agència Estatal d'Investigació per al desenvolupament de 27 nous projectes d'investigació.

Aquests projectes s'emmarquen en la convocatòria 2023 del Pla Estatal d'Investigació Científica, Tècnica i d'Innovació, amb l'objectiu d'avançar en la generació de coneixement científic i trobar solucions als reptes de la societat.

La universitat ha aconseguit una taxa d'èxit del 48,2%, superant lleugerament la mitjana de la convocatòria, i ha assolit prop de 25 milions d'euros de finançament en I+D+i des de la posada en marxa de l'Estratègia Espanyola de Ciència, Tecnologia i Innovació.

Els projectes abasten diverses àrees com Ciències Matemàtiques, Física, Química, Enginyeries, Ciències Socials i Humanitats, així com Ciències de la Vida, i comptaran amb la participació d'equips d'investigació dirigits per un o dos investigadors principals.

La financiació es destinarà a costos de personal, equipament, viatges, publicacions científiques, entre altres, i també s'inclouen deu beques predoctorals associades als projectes.

Aquestes ajudes també beneficiaran a sis investigadors vinculats a la UJI, relacionats amb instituts i grups de recerca en diferents àrees.

La convocatòria de projectes de generació de coneixement és una de les més importants per a la promoció de la recerca científica i tècnica a Espanya, amb un rigorós procés d'avaluació externa.

En l'àmbit nacional, es van presentar 6.492 propostes a la convocatòria de 2023, de les quals s'han concedit provisionalment 3.100, amb un finançament promig per projecte de 161.000 euros, amb una participació destacada d'investigadores dones.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana