Castelló: El PPCS urge desbloquejar la Llei Feijóo per anticipar la jubilació de la Guàrdia Civil


 

Galeria fotogràfica

Fotografia /Galeria/2025/4/242604_155557/1_M1.jpg
La Plana al Dia | Castelló | General | 05-04-2025
El PPCS urge desbloquejar la Llei Feijóo per anticipar la jubilació de la Guàrdia Civil

El Partit Popular de la província de Castelló ha compartit amb l'Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) la necessitat de desbloquejar la Llei Feijóo que permetria qualificar a la Benemèrita com a professió de risc i, amb això, anticipar l'edat de jubilació.

En l'actualitat, l'acord assolit pel Senat el passat juny ha quedat bloquejat al Congrés dels Diputats perquè Compromís, a través de Sumar, i el PSOE es neguen a facilitar el debat a la Cambra Baixa de la iniciativa legislativa auspiciada pel PP. 'És un segrest més a la democràcia', ha assenyalat Salvador Aguilella, secretari general del PPCS, qui, juntament amb els diputats nacionals Alberto Fabra i Óscar Clavell i la senadora Susana Marqués, s'han reunit amb representants de l'Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) per tractar modificacions legislatives justes i necessàries per als agents.

A més d'aquesta qüestió, 'bloquejada com d'altres tantes a la Taula del Congrés', els representants de l'AUGC han mostrat el seu suport a la proposta de llei que s'està tramitant actualment al Congrés dels Diputats per tal que no s'apliqui el Codi Penal Militar als guàrdies civils en relació amb fets ocorreguts fora de servei o durant l'exercici de funcions policials. Es tracta d'una modificació que evitarà l'ingrés de guàrdies civils a presons militars per simples faltes administratives o per fets que succeeixen en la seva vida privada i fora de servei.

El secretari general ha abordat a més la situació real d'un col·lectiu 'que és garantia de seguretat per als ciutadans'. I ha tornat a reclamar 'un major nombre d'agents a la província de Castelló perquè segueixen sent escassos per a les necessitats dels nostres ciutadans'.

A més del reforç de plantilla, Aguilella ha plantejat l'estat ruïnós en què es troben els quarteres com els de Nules o Benicàssim, i als quals se sumen projectes que segueixen sense arribar, com el d'Onda, Almassora o Vilafranca. 'Reivindiquem uns Pressupostos Generals de l'Estat que garanteixin la seva execució i donin instal·lacions dignes a la Benemèrita'.

Per al número dos del PPCS, 'cada euro que destinem a seguretat és un euro guanyat pels nostres ciutadans, especialment els que viuen a l'interior, que tenen en la Guàrdia Civil seguretat.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana