Alt Maestrat: Millores integrals en la travessia de la Torre d'En Besora per a reforçar la seguretat, l'accessibilitat i el subministrament d'aigua
Castelló: Compromís reclama ajudes per a sistemes de detecció i avís davant d'emergències als pobles de Castelló
Compromís ha presentat, dins del seu Pla de 10 eixos amb iniciatives per incloure en el pressupost provincial, un conjunt de mesures per millorar la preparació i la resposta davant d'emergències als municipis de Castelló. 'Cinc propostes que sorgeixen de les reunions amb alcaldes i alcaldesses dels municipis de les comarques de Castelló després de les experiències dels últims anys davant les DANA', explica el portaveu, David Guardiola.
La formació planteja la creació de línies d'ajuda específiques per a l'execució dels plans d'emergència municipals, així com la implementació d'ajudes per a la neteja de rambles i el manteniment de vies i camins, aspectes clau per garantir la seguretat de la població i minimitzar els riscos davant situacions extremes.
La coalició - i especialment els alcaldes i alcaldesses - destaquen com a prioritària la proposta per a la creació d'una línia específica per al control de crescudes de rius davant les futures DANA, amb la implementació de mecanismes de detecció i avís davant les emergències i protocols clars i eficients. Segons el portaveu, 'la seguretat dels nostres veïns i veïnes és una prioritat absoluta, i amb aquestes mesures pretenem que els municipis disposen de protocols i recursos suficients per actuar davant de qualsevol emergència, minimitzar riscos i protegir la vida i els béns de la població'.
Paral·lelament, Compromís aposta per la creació d'un cos únic de bombers, coordinat des de la Generalitat i amb la participació de les tres diputacions, amb l'objectiu de millorar la capacitat de resposta i l'eficiència en la gestió d'emergències. Finalment, el Pla inclou la redacció d'un reglament públic per a la sol·licitud d'assistència dels bombers i de les unitats adscrites, que permetria establir criteris clars i transparents per a la intervenció en situacions de risc. Guardiola conclou que 'amb aquestes propostes pretenem donar una resposta més ràpida, coordinada i eficient, especialment als pobles petits i zones més vulnerables'.
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana





